Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozbor technických řešení napájení drážní trakce 25kV AC
Zlámal, Marek ; Bušov, Bohuslav (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je rozborem problematiky napájení drážní trakce s napěťovou hladinou 25 kV AC. Toto jednofázové napájení má za následek celou řadu problémů, ke kterým se dále přidávají nepříznivé vlivy spojené s jednostranným napájením, deformace proudové a napěťové křivky užitím stejnosměrných motorů ve starších typech lokomotiv. Text se zaobírá rozvodnými zařízeními a to především kovově krytými rozvaděči, izolovanými vzduchem nebo plynem fluoridem sírovým. Podrobněji jsou rozvedena jejich konstrukční řešení, výhodami a nevýhodami jejich použití. Dále je v práci popsána metodika potřebných výpočtů pro dále uvedený praktický návrh trakčního rozváděče.
Systémy proti námraze trolejových vedení
Jaroš, David ; Omasta, Milan (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany trolejových vedení před vznikem námrazy se zaměřením na chemické ošetření. Úvodní část práce je věnována popisu trolejového vedení a námrazy. Další části uvádí metody prevence proti vzniku námrazy na trolejových vedeních. Zde jsou popsány různé systémy nanášející látky proti vzniku námrazy. Závěrečná část je věnována shrnutí práce a analýze získaných poznatků.
Infrastruktura pro elektrické autobusy
Adamec, Matěj ; Rekem, Jakub (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoumání problematiky nabíjecí infrastruktury elektrických autobusů z pohledu dynamicky nabíjených autobusů, trolejbusů, staticky nabíjených bateriových elektrických autobusů a jejich kombinace ve formě parciálních autobusů. U trolejbusové infrastruktury je popsán způsob napájení trolejové trakce, vlastnosti trolejového drátu a není opomenut provoz parciálních autobusů. Pro nabíjecí infrastrukturu bateriových autobusů je provedeno detailní zhodnocení způsobů připojení k nabíjecí stanici, režimů nabíjení a přehled nabízených řešení nabíjení od vybraných společností. Nemalá pozornost je věnována možnostem standardizace a automatizace připojení k nabíjecím stanicím. V závěrečné kapitole je proveden orientační výpočet optimální kapacity bateriového úložiště pro ujetí vybrané linky a následné zhodnocení řešení nabíjení obsluhujících elektrobusů na této lince.
Infrastruktura pro elektrické autobusy
Adamec, Matěj ; Rekem, Jakub (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoumání problematiky nabíjecí infrastruktury elektrických autobusů z pohledu dynamicky nabíjených autobusů, trolejbusů, staticky nabíjených bateriových elektrických autobusů a jejich kombinace ve formě parciálních autobusů. U trolejbusové infrastruktury je popsán způsob napájení trolejové trakce, vlastnosti trolejového drátu a není opomenut provoz parciálních autobusů. Pro nabíjecí infrastrukturu bateriových autobusů je provedeno detailní zhodnocení způsobů připojení k nabíjecí stanici, režimů nabíjení a přehled nabízených řešení nabíjení od vybraných společností. Nemalá pozornost je věnována možnostem standardizace a automatizace připojení k nabíjecím stanicím. V závěrečné kapitole je proveden orientační výpočet optimální kapacity bateriového úložiště pro ujetí vybrané linky a následné zhodnocení řešení nabíjení obsluhujících elektrobusů na této lince.
Systémy proti námraze trolejových vedení
Jaroš, David ; Omasta, Milan (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany trolejových vedení před vznikem námrazy se zaměřením na chemické ošetření. Úvodní část práce je věnována popisu trolejového vedení a námrazy. Další části uvádí metody prevence proti vzniku námrazy na trolejových vedeních. Zde jsou popsány různé systémy nanášející látky proti vzniku námrazy. Závěrečná část je věnována shrnutí práce a analýze získaných poznatků.
Rozbor technických řešení napájení drážní trakce 25kV AC
Zlámal, Marek ; Bušov, Bohuslav (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce je rozborem problematiky napájení drážní trakce s napěťovou hladinou 25 kV AC. Toto jednofázové napájení má za následek celou řadu problémů, ke kterým se dále přidávají nepříznivé vlivy spojené s jednostranným napájením, deformace proudové a napěťové křivky užitím stejnosměrných motorů ve starších typech lokomotiv. Text se zaobírá rozvodnými zařízeními a to především kovově krytými rozvaděči, izolovanými vzduchem nebo plynem fluoridem sírovým. Podrobněji jsou rozvedena jejich konstrukční řešení, výhodami a nevýhodami jejich použití. Dále je v práci popsána metodika potřebných výpočtů pro dále uvedený praktický návrh trakčního rozváděče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.